Projekt edukacyjny „Powstańcza Warszawa”.
Projekt „Powstańcza Warszawa” był realizowany od marca do końca maja w roku szkolnym 2013/2014. Brało w nim udział 13 uczniów Gimnazjum. Opiekunem była
p. J. Smorczewska.
Uczestnicy projektu:
Podstawowym zagadnieniem na którym się skupiliśmy było: Jak wyglądał przebieg powstania od strony militarnej, politycznej i codziennej? Czy mieliśmy szansę na zwycięstwo?
Główne cele projektu:
- rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów,
- kształtowanie świadomości narodowej i postaw patriotycznych,
- podnoszenie poziomu znajomości historii Polski,
- kształcenie umiejętności pracy w grupie,
- wdrożenie młodzieży do aktywnego uczestniczenia w obchodach 70- rocznicy wybuchu powstania,
- poznanie i zrozumienie mechanizmów, które doprowadziły do godziny „W”,
- umiejętność wniknięcia w powstańczą codzienność, dzięki analizie wszelkich możliwych rodzajów źródeł,
- szukanie odpowiedzi na pytanie: czy mieliśmy szansę na zwycięstwo?
- kształcenie umiejętności obiektywnego oceniania konsekwencji powstania.
Podsumowanie rezultatów projektu:
Termin podsumowania: 23.05.2014, 28.05.2014-06-23
Miejsce podsumowania: Starówka warszawska, Muzeum Powstania Warszawskiego, Gimnazjum w Strzyżewie.
Forma podsumowania i prezentacji: Starówka warszawska- zajęcia terenowe.
Uczniowie wyposażeni w opracowany wcześniej plan Starówki byli odpowiedzialni za zlokalizowanie konkretnych obiektów powstańczych na tym terenie i dokonanie prezentacji na ich temat.
Muzeum Powstania Warszawskiego- udział w zajęciach: „Barwa i broń powstańcza”,
Gimnazjum w Strzyżewie- wykonanie prezentacji ściennej z wykorzystaniem
dokumentacji fotograficznej z zajęć w Warszawie.
J. Smorczewska
Wycieczka do Warszawy
W dn. 23.05.2014r. , w ramach podsumowania projektu edukacyjnego
„Powstańcza Warszawa”, 12- osobowa grupa uczestników projektu ruszyła na zajęcia terenowe na warszawskiej Starówce. Uczniowie wyposażeni w opracowany wcześniej plan Starówki byli odpowiedzialni za zlokalizowanie konkretnych obiektów powstańczych i dokonanie prezentacji na ich temat.
Następnie grupa uczestniczyła w zajęciach edukacyjnych w Muzeum Powstania Warszawskiego, dotyczących „Barwy i broni w powstaniu”, połączonych ze zwiedzaniem muzeum. Wszyscy spisali się na medal.
J. Smorczewska