PROJEKT „PRAWA CZŁOWIEKA”
KARTA PROJEKTU EDUKACYJNEGO
realizowanego w Gimnazjum w Strzyżewie
w roku szkolnym 2016/2017
1. Podstawowe informacje
Temat projektu |
Prawa człowieka |
||
Cele ogólne projektu/problem |
Upowszechnianie i podniesienie poziomu wiedzy o prawach człowieka. |
||
Nauczyciel opiekun |
Agata Zarzycka |
Przedmiot |
wiedza o społeczeństwie |
Skład zespołu uczniowskiego |
Uczniowie klasy II a |
19 uczniów |
2.Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów realizacji
a) cele
„Czego chcemy się dowiedzieć? i/lub „Co chcemy osiągnąć?” |
CHCIELIŚMY: · Poszerzyć wiedzę o prawach człowieka,, · Przypomnieć podział i generację praw człowieka, · Poznać historię praw człowieka, · Dowiedzieć się jakie instytucje zajmują się obroną praw człowieka · Sprawdzić, w jakich krajach w jaki sposób są łamane prawa człowieka · Poznać stan wiedzy uczniów naszego gimnazjum nt. praw człowieka
CO ZROBILIŚMY?
ODSZUKALIŚMY: Podstawowe informacje o prawach człowieka, ich rozwoju w historii, nazwy dokumentów, w których są one zawarte. SPRAWDZILIŚMY: Gdzie i w jaki sposób są łamane prawa człowieka. WYKONALIŚMY: prezentacje multimedialne OPRACOWALIŚMY I PTRZEPROWADZILIŚMY: ankietę "Czy znamy prawa człowieka" PRZYGOTOWALIŚMY: montaż słowny |
b) Planowanie etapów realizacji projektu
Główne zadania |
Działania |
Uczniowie odpowiedzialni |
Terminy realizacji |
Informacja o wykonaniu |
Opracowanie ankiety „Czy znamy prawa człowieka?”
|
Opracowanie pytań do ankiety, przeprowadzenie ankiety, analiza jakościowa i ilościowa |
M. Linkiewicz A. Borkowska P. Sulej P. Józwiak J. Łukomska |
III/IV 2017 |
Wykonano |
Wyszukanie i uporządkowanie informacji o prawach człowieka /podział i generacja praw człowieka/ |
Wyszukanie informacji; Zaprezentowanie na forum zespołu. Selekcja i przesłanie najważniejszych informacji do grupy, która opracowywała prezentację multimedialną |
M. Klębowski G. Grochowski D. Jankowski J. Grochowski |
III
|
Wykonano |
Wykonanie prezentacji multimedialnych |
Opracowanie prezentacji
|
Sz. Śledź J. Kozłowski |
V-VI |
Wykonano |
Zapoznanie się z historią aktów prawnych zawierających prawa człowieka |
Odnalezienie informacji o najważniejszych dokumentach nt. praw człowieka; Zaprezentowanie na forum zespołu. Selekcja i przesłanie najważniejszych informacji do grupy, która opracowywała prezentację multimedialną
|
B. Kruczek M. Męczyński Sz. Śledź J. Kozłowski T. Kozłowski
|
V 2017 |
Wykonano |
Łamanie praw człowieka, a w szczególności dzieci na świecie |
Wyszukanie informacji; Zaprezentowanie na forum zespołu. Selekcja i przesłanie najważniejszych informacji do grupy opracowywującej prezentację multimedialną |
A. Skrzeszewska J. Widz A. Domański Ł. Jankowski
|
|
Wykonano |
5. Efekty projektu:
• Poszerzenie wiedzy uczniów na temat praw człowieka oraz ich przestrzegania.
• Zaangażowanie uczniów do podejmowania cyklicznych działań na rzecz obrony i
egzekwowania przestrzegania praw człowieka
• Zachęcenie i wdrożenie uczniów do podejmowania inicjatyw, do pracy twórczej
• Stworzenie uczniom warunków sprzyjających ich włączaniu się w działalność na
rzecz szkoły, w połączeniu ze stworzeniem formy spędzania wolnego czasu.
Uczniowie realizujący projekt z powodzeniem kształcili kluczowe
umiejętności. Świetnie planowali i organizowali sobie pracę. W zespole
doskonale się komunikowali. Pomagali sobie, bardzo efektywnie współdziałali.
Potrafili porozumieć się odnośnie kształtu projektu. Duże znaczenie w pracy przy
projekcie miał fakt doskonałej znajomości i biegłości w technologii
informacyjnej u tych uczniów.